Hallo,
Ik ben John (lijkt de openingszin van een AA-lid in een middelmatige B-film).
Vorige week heb ik een VW EOS 2.0 FSI (donkerblauw) gekocht in Duitsland. Over een paar weken kan ik beschikken over de auto en kan de invoerprocedure beginnen.
Dan breekt voor mij letterlijk en figuurlijk het voorjaar aan.
Ben altijd Volkswagenfan geweest maar vorig jaar heb ik mijn vrouw een 206 CC Peugeot gekocht. Na wat vakantieritjes met de CC ben ik "verkocht" aan het cabriorijden, dus er moest en zou er een EOS komen. Als "wisselgeld" voor het thuisfont heb ik mijn motor te koop aangeboden.
In diverse forums zag ik problemen met lekkages van de EOS. Ook las ik dat er "wondermiddeltjes" zijn om dit te verhelpen cq te verminderen. Na enig zoekwerk vond ik een site op Ebay waar het middel
Krytox GPL 105 0,5kg Pflege u.Montageöl Neu te koop wordt aangeboden (artikelnummer waar je op kunt zoeken in Ebay:180471591514). De verkoper handelt onder de naam: Alaskadog100. De Krytox kost 60 euro pls verzendkosten (6,90).De omschrijving luidt: Biete das bekannte Pflege und
Montageöl Krytox GPL 105
aus dem Hause DuMont
Ideal als Pflegendes Öl für alle Gummidichtungen
als auch zur leichteren Montage aller Dichtungen.
Wird von vielen Fahrzeugherstellern in der Serienfertigung verwendet.
Neu und ungeöffnet erhalten Sie eine 0,5kg Flasche (es ist das original)Verder ben ik tijdens mijn speurtocht bij een bedrijf terecht gekomen waar je als bedrijf (dus NIET als particulier) spuitbusjes van deze Krytox kunt kopen (plusminus 20 euro per stuk) maar dan moet je met 20 busjes tegelijk kopen (via een bedrijf, dat dan wel) maar dat vond ik teveel van het goede.
Ik hoop hiermee de EOS-rijders een nuttige tip gegeven te hebben. Mocht iemand de olie voordeliger kunnen krijgen, dan hoor ik dat uiteraard graag.
Groeten van een toekomstige EOS-rijder :